Zużyte banknoty prędzej się rozchodzą

15 listopada 2012, 10:46

Ludzie chętniej pozbywają się starych czy brudnych banknotów. Fizyczny wygląd pieniędzy może wpływać na wydawanie. Konsumenci mają tendencję do wnioskowania, że używane banknoty są [...] skażone, podczas gdy bilety płatnicze prosto spod prasy drukarskiej w mennicy wywołują w nich dumę [zwłaszcza gdy w pobliżu znajdują się inni ludzie, którzy mogą je zobaczyć].



Głosowanie na nazwy księżyców Plutona

12 lutego 2013, 11:10

SETI Institute zachęca internautów do wzięcia udziału w głosowaniu na nazwy dla dwóch księżyców Plutona. Odkryte w 2011 i 2012 r. przez Teleskop Hubble'a, na razie funkcjonują jako P4 i P5.


Czy bitcoiny to pieniądze?

18 grudnia 2013, 10:39

Norwegia dopuszcza transakcje bitcoinami, ale jednocześnie uznała, że nie są one pieniędzmi. To oznacza, że transakcje przeprowadzone w bitcoinach mają zapewnioną pewną ochronę prawną, ale są traktowane jako inwestycje


Rekwizyty na wagę krwi

6 maja 2014, 06:26

FOX Portugal wpadł na nietypowy sposób promocji 4. sezonu serialu "Żywe trupy" ("The Walking Dead"). W porozumieniu z Instituto Português do Sangue e da Transplantação (IPST) otwarto działający czasowo sklep, w którym walutą była krew (1200 ml odpowiadało 22,98 EUR). Im więcej ktoś jej oddał, tym więcej związanych z filmem przedmiotów mógł sobie wybrać.


Bitcoiny legalne w Kalifornii

30 czerwca 2014, 08:26

Kalifornia zniosła przepisy zakazujące emisji innych walut niż dolar amerykański. Takie działanie może zwiększyć zaufanie do alternatywnych walut, w tym bitcoinów. Z kalifornijskiego Corporations Code usunięto rozdział 107., a decyzję taką zatwierdził gubernator Jerry Brown.


Urządzenie 'wywęszy' przemycane dolary

18 sierpnia 2014, 13:11

Co roku z USA do Meksyku przemyca się miliardy dolarów w banknotach. Wkrótce strażnikom granicznym może jednak przyjść w sukurs przenośne urządzenie Bulk Currency Detection System (BCDS), które identyfikuje emitowane przez nie lotne związki.


Ćwiczenia poza ciałem

25 czerwca 2013, 06:27

By pomóc osobom z lękiem społecznym, psycholodzy z Uniwersytetu Wschodniej Anglii i specjaliści z firmy Xenodu Virtual Environments wykorzystali technologię wirtualnego obrazowania. Pacjenci widzą swoją postać, rzutowaną na którąś z ponad 100 nagranych na zamówienie scenek. Dzięki doświadczeniom, które przypominają przebywanie poza własnym ciałem, można przećwiczyć jazdę komunikacją miejską, zamawianie drinka czy robienie zakupów.


World of Warcraft© Blizzard

Wirtualna epidemia przydała się naukowcom

21 sierpnia 2007, 13:07

Epidemia, która wybuchła w wirtualnym świecie World of Warcraft dała naukowcom okazję do przyjrzenia się, jak ludzie działają w warunkach zagrożenia chorobą. W popularnym wśród milionów graczy WoW pojawiła się „zarażona krew”.


Gry karciane tak samo skuteczne jak gra na Wii

28 czerwca 2016, 11:36

Poprawiając możliwości ruchowe, proste gry karciane mogą pomóc w rehabilitacji pacjentów po udarze. Kanadyjscy naukowcy dodają, że równie dobrze sprawdzają się w tej roli jenga, bingo czy gry na konsole.


Robot przymierza za ciebie

28 września 2010, 10:23

Estońska firma Fits.me opracowała zrobotyzowanego manekina, który przymierza ubrania za człowieka. Wystarczy wprowadzić dane ze swoimi wymiarami, by sprawdzić, jak będzie na nas leżeć sprzedawana w Internecie garderoba.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy